Het boek Impact! laat zien hoe je je invloed vergroot. Het leert je geen simpele trucs. Het laat zien dat als je op een andere manier naar communicatie kijkt er meer mogelijkheden ontstaan om de ander echt te bereiken.

Eén spoiler alvast: Impact bereik je niet met logica en argumenten. Hoe dan wel? In het boek vind je praktische handvatten om je invloed te vergroten. Je leert vijf krachtige gesprekstechnieken waarmee je de ander ook onbewust bereikt. Waarmee je de ander bijvoorbeeld zijn eigen aannames kan laten onderzoeken.

Hoe ver gaat impact?
De auteurs onderscheiden verschillende niveaus van impact:

Lager niveau van impact: jouw doel bereiken
In eerste instantie speelt Impact! in op een herkenbare behoefte bij professionals om hun invloed op anderen te vergroten. Denk aan professionals die meer impact nodig hebben. Die meer als business partner gezien willen worden. Die hun visie, werkwijze of aanpak bij anderen voor het voetlicht willen brengen. Daar lenen de technieken zich prima voor. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je het bestaande denkbereik van een ander kunt verruimen.

Gemiddeld tot hoog niveau van impact: samen oplossingen realiseren
Het eigenlijke doel van Impact! is verfijnder. Het concept is gericht op het écht bereiken van de ander. Op het samen bedenken van oplossingen. Op het samen vormgeven van initiatieven. Op het samen realiseren van doelen.

Hoog niveau van impact: de best mogelijke versie van jezelf worden
Als je de technieken regelmatig toepast, werk je aan het vergroten van je impact. Tegelijk werk je aan je persoonlijke ontwikkeling. Daardoor wordt je de best mogelijke versie van jezelf. En die toegevoegde waarde gaan anderen zien!

Wat vinden anderen?

“Dit boek verbindt op een mooie manier recente theoretische inzichten aan de praktijk. Het is vlot en toegankelijk. Dat maakt het voor een brede groep professionals interessant en direct toepasbaar. De opdracht om meer te pullen (vragen, luisteren) en minder te pushen (zenden, pushen) lijkt me voor velen van ons een belangrijke. Dat geldt ook voor het onderdrukken van de ego-expressie; de ander echt de aandacht geven in plaats van bezig zijn met jezelf.”

Bartho Boer Directeur Communicatie Nederlandse Spoorwegen

“De insteek is fundamenteel en de tips zijn uitermate praktisch.”

Rens van Loon Hoogleraar Dialogica Leadership Universiteit van Tilburg

“IMPACT weet de complexe en specialistische materie van gedragsverandering heel begrijpelijk te maken. In alledaagse taal leggen Hertoghs en Van den Berg uit waarom onze traditionele benadering van beïnvloeding van anderen totaal niet werkt. Ze houden het licht en luchtig, geven veel voorbeelden die voor de lezer herkenbaar zijn.

Ik zou de training niet alleen aanbevelen aan communicatie of change management professionals maar aan ieder die, privé of zakelijk, wil snappen waarom hij/zij soms impact heeft maar vaak ook niet.”

Karin Bax Change manager Heineken

“Hoe het onbewuste leuk en effectief kan zijn én impact creëert. Ik heb net het boek uit en voel een uitnodiging om de mens als irrationeel en onbewust te zien en zo invloed te laten gelden. Hoe mooi is dat?”

Inge Wallage Oprichter The Butterfly Effect

Bestellen

Wil je het boek bestellen? Laat dan je gegevens achter. De kosten van het boek zijn €34,95 (incl. btw). We leveren in Nederland en België. Voor verzending binnen Nederland worden geen verzendkosten gerekend. Voor verzending naar België vragen wij een tegemoetkoming in de verzendkosten van €3,95.

Na het invullen van het bestelformulier ontvang je een bevestiging van je bestelling. Ontvang je deze bevestiging niet binnen 1 dag? Neem dan contact met ons op via info@subconsciousimpact.com